İngiliz Oyun Yazarları Dot’ta

ingyazarlarfull
HakkındaPhilip RidleyMark RavenhillAleks SierzSimon Stephens

2009 İngiliz Yazarlar Dot’ta Konuşuyor

DOT’un BRITISH COUNCIL desteği ile düzenlediği İNGİLİZ OYUN YAZARLARI DOT’TA KONUŞUYOR panel serisi ile
2008/2009 sezonunda İngiliz oyun yazarları İstanbul’da tiyatro severlerle buluştu.

Kürklü Merkür’ün yazarı Philip Ridley, 28 Şubat 2009

Vur/Yağmala/Yeniden ve Alışveriş Ve S****ş’ in yazarı Mark Ravenhill, 14 Mart 2009

In-yer-face Theatre –Suratına Tiyatro kitabının yazarı, kuramcı Aleks Sierz, 2 Mayıs 2009

Pornografi’nin yazarı Simon Stephens, 28 Mart 2010

Serinin ilk misafir oyun yazarı Dot’un Kürklü Merkür oyununun yazarı Philip Ridley.

28 Şubat 2009’da yapılan panelde, Kürklü Merkür’ün yazarı Philip Ridley ve yönetmeni Murat Daltaban, Kürklü Merkür ve Çağdaş Tiyatro üzerine konuştular.

Philip Ridley halen yaşadığı ve çalıştığı Londra’nın doğu yakasında doğdu. St. Martin’s School of Art’ta resim eğitimi aldı.
Öğrencilik yıllarında çizmeye başladığı The Epic of Oracle Foster adlı karanlık ve huzursuz edici karakalem çizim serisinden bir tanesi olan Corvus Cum,
Londra’da ICA’da bir perde arkasında tutularak sergilendi.
Öğrencilik yıllarında, performans sanatı ile ilgilenmeye başladı ve kendi tiyatro grubunu kurarak birçok prodüksiyonda oyunculuk yaptı. 

Tiyatro oyunları yazdı. Kısa filmler yönetti. Film senaryoları yazdı ve yönetti.
Uluslararası ödüller alan “The Reflecting Skin” ve Porto Film Festivalinde En İyi Yönetmen Ödülünü alan “The Passion of Darkly Noon” ve “Heartless” filmleri Ridley’in yazıp yönettiği üç filmidir. 

Romanlar, çocuk kitapları, gençlik oyunları ve kısa hikayeler yazdı. Ridley ayrıca başarılı bir fotoğrafçı ve şarkı sözü yazarıdır.
The Evening Standard’ın Most Promising Newcomer to British Film (Britanya Sinemasının Ümit Vadeden Kişisi) ve
Most Promising Playwright (Umut Vadeden Oyun Yazarı) ödüllerini kazanmıştır.
Bu ödüllerin ikisini de olan tek kişidir.

İngiliz oyun yazarı Philip Ridley’in çalışmaları, tehditkar ve büyülü olanın ilgi uyandıran birlikteliği, stili ise “Barbar Güzellik” olarak tanımlanmaktadır.

Tek kişilik kültürel devrim olarak nitelendirilen Ridley ise kendini yalnızca bir “Hikayeci” olarak tarif etmektedir.

The Pitchfork Disney (1991, Oyun)

The Fastest Clock In The Universe (1992. Oyun)

Ghost From A Perfect Place (1994, Oyun)

Vincent River (2000, Oyun)

Krindlekrax (2002, Oyun)

Mercury Fur (2005, Oyun)

Leaves of Class (2007, Oyun)

Feathers In the Snow (2008, Oyun)

Piranha Heights (2008, Oyun)

Fairytaleheart (1996, Gençler için oyun)

Sparkleshark (1997, Gençler için oyun)

Brokenville (2003, Gençler için oyun)

Moonfleece (2004, Gençler için oyun)

Karamazoo (2004, Gençler için oyun)

Daffodil Scissors (2004, Çocuk Oyunu)

Serinin ikinci misafir oyun yazarı, Dotbilsarda Projesi – Vur/Yağmala/Yeniden isimli 17 kısa oyun ve 1 radyo oyunundan oluşan
büyük tiyatro oyununun yazarı Mark Ravenhill.

15 Mart 2009’da yapılan panelde, Vur/Yağmala/Yeniden’in yazarı Mark Ravenhill ve projenin sanat yönetmeni Murat Daltaban
çağdaş tiyatro üzerine konuştular.

Mark Ravenhill İngiltere’nin 1990 sonrası en önemli yazarlardan biridir.
1966’da West Sussex Haywards Heath’de dünyaya gelen Ravenhill, ilk oyununu onüç yaşında yazar.
1984-1987 arası Bristol Üniversitesi’nde Drama ve İngiliz Edebiyatı eğitimi görür.

Profesyonel tiyatro kariyerine tiyatro Soho Poly’de idari asistan olarak başlar.
Soho Poly’den ayrıldıktan sonra serbest yönetmen olarak çalışmaya başlar ve okullarda drama dersleri verir.
1993 yılında London New Plays Festivali için eşcinsellikle ilgili bir komedi olan Close to You isimli kısa oyunu yazar.

1994’de Birmingham’daki Midlands Arts Centre için kaleme alınan Hansel ve Cretel’i yönetir.
1995’de bir Aids projesi olan Red Admiral için iki erkeğin on dakika boyunca seks hakkında konuştuğu Fist‘i yazar.
1996’da Royal Court’da prömiyer yapan oyunu Shopping and Fucking, 1990 sonrası İngiliz yeni yazar tiyatrosuna düşen bir bomba olarak kabul edilir.

Ravenhill, yazarlığın yanı sıra öğrencilerle ve amatörlerle yaptığı çalışmalara devam etmiş ve yeni anlatım biçimleri keşfetmeye çalışmıştır.
Toplumsal ve politik etkenler ve oyun yazarlığındaki gelişmeler onu hikayelerini epik biçimlerde yazmaya yöneltmiştir.

Shopping and Fucking (Royal Court, 1996)

Faust Is Dead (Lyric Hammersmith Studio, 1997)

Sleeping Around (Donmar Warehouse, 1998)

Handbag (Lyric Hammersmith Studio, 1998)

Some explicit Polaroids (Edinburgh Fringe Festival, 1999)

Mother Clap’s Molly House (National Theatre, 2001)

Product (Traverse Theatre, 2005)

The Cut (Donmar Warehouse, Londra, 2006)

Citizenship (National Theatre, 2006)

Pool (no water) (Lyric Hammersmith, 2006)

Shoot/Get Treasure/Repeat (Edinburgh Festivali, 2007)

Over There (Royal Court, 2009)

Serinin üçüncü misafiri, tiyatro kuramcısı ve eleştirmen Aleks Sierz.

Aleks Sierz, Britanya Tiyatrosu konusunda uzman bir yazar ve bağımsız bir tiyatro eleştirmenidir.
“In-Yer-Face Theatre: British Drama Today” isimli kitabın yazarıdır.

Manchester Üniversitesi “Politika ve Modern Tarih” alanlarından birincilikle mezun olmuştur.
Londra’daki City Üniversitesinde “Sanat eleştirmenliği” alanında master ve Westminster Üniversitesinde doktora yapmıştır.
Londra’nın önemli tiyatro okullarından Rose Bruford College’da akademik üyedir. Boston Üniversitesinin Londra kanadında “Savaş Sonrası Britanya Tiyatrosu”
dersi vermektedir.

UK Critic’s Circle (Eleştirmenler Birliği) Tiyatro Bölümünde fahri sekreterlik yapmıştır. 2006 yılından beri Theatrevoice adlı internet sitesinin editörlerinden biridir.
Kişisel bloğunda günümüz tiyatrosu hakkındaki görüş ve düşüncelerini yayınlar. Çok sayıda akademik yayını, çağdaş tiyatro kitaplarında yer almıştır.

Oxford University Press’in yayınladığı Yeni Ulusal Biyografiler Sözlüğü’nde (New Dictionary of National Biography) Sarah Kane ile ilgili açıklamayı yazmıştır.

Tribune dergisinin tiyatro eleştirmenidir. New Theatre Quarterly ve Contemporary Theatre Review isimli tiyatro dergilerinde ve The Sunday Times, The Daily Telegraph ve The Independent gibi gazetelerde çok sayıda yazısı yayınlanmıştır.

www.inyerface-theatre.com

www.theatrevoice.com

http://slerz.blogspot.com

Serinin dördüncü misafir oyun yazarı DotMarsta Projesi – PORNOGRAFİ‘nin yazarı Simon Stephens.

28 Mart 2010’da yapılan panelde Simon Stephens ve Dot ve Dotmarsta projesi sanat yönetmeni Murat Daltaban Çağdaş Tiyatro ve oyun yazarlığı üzerine konuştular.

Simon Stephens İngiltere’nin en önemli yazarlarından biridir.

İngiliz tiyatrosunun gün geçtikçe daha fazla dikkat çeken başarılı yazarı 1971 yılında Stockport, Cheshire’de doğmuştur.
University of York mezunu olan Stephens ilk oyunu olan Bluebird’ü 1998’de yazmıştır.

2005 yılından beri Londra’da Royal Court Tiyatrosu’nda edebi birimde çalışmaktadır.
Aynı zamanda tiyatronun Genç Yazarlar Birliği programının liderliğini yürütmektedir.

Stephens’ın ilk dönem oyunları karmaşık ve duygusal insan ilişkileri üzerineydi, son dönem ürünlerinde ise ciddi bir politik boyut bulunmaktadır.

Acımasız üslubu ile içinde yaşadığımız rastgele şiddet dünyasını anlatırken bile taşıdığı gerçekçi ve iyimser hava onu kendi kuşağındaki yazarlardan ayırır.
Oyunlarında aile kavramına büyük yer ayıran yazar Londra’da üç çocuğuyla birlikte yaşamaktadır.

Simon Stephens’ın Oyunları

Bluebird (Royal Court, 1998)

Herons (Royal Court Upstairs, 2001)

Port (Royal Exchange, 2002)

One Minute (Crucible Studio, 2003)

Christmas (Bush Theatre, 2004)

Country Music (Royal Court Upstairs, 2004)

On The Shore of The Mild World (Royal Exchange, 2005)

Motortown (Royal Court, 2006)

Pornography (Edinburgh Traverse Theatre, 2008)

Harper Regan (Cottesloe National Theatre, 2008)

Sea Wall (Bush Theatre, 2008)

Punk Rock (Lyric Theatre, 2009)

Heaven (Edinburgh Traverse Theatre, 2009)

Canopy of Stars (Tricycle Theatre, 2009)

Supernova (Lyric Theatre, 2009)